lördag 9 januari 2010

Vad nu?

Mamma och pappa kom just och hämtade J1 för en dag på stan och sova-över-party. Kvar hemma är jag och J2, och han har just somnat. Vad ska jag göra nu då? Nej, jag vet, jag ska ta tag i datorrummet, för här blir det aldrig några tag gjorda. Resten av lägenheten kan jag plocka i medan J2 är vaken, han hjälper ju så gärna till. Först ska jag laga lite mat så att den delen är avklarad. Och hänga tvätt och tömma diskmaskinen också förstås. Sen ska jag slipa bokhyllan och ...

Egentligen hade jag tänkt skriva en massa bok-tjafs idag. Här, på bloggen alltså. För jag har läst en massa innan jul som jag inte har skrivit om. Fast under julen läste jag ingenting. Jag försökte med en bok som kollega SB hade 9 ex av till eleverna, och då hurrade jag lite för att det är inte ofta man springer på massa böcker av samma, dvs nåt man kan använda i undervisningen. Men den var såååå dålig så trots att den bara är 146 sidor lång har jag på tre veckor bara lyckats läsa 57 sidor. Det säger en del.

Vad som också säger en del är att jag sitter här och skriver en massa blaj istället för att sätta igång med det jag hade tänkt mig.

..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar