lördag 23 januari 2010

Kväller igen

Det är ganska jobbigt för både J2 och oss andra nu när han är så fasligt snorig och hostig. Febern har gått över men jag undrar om inte det är så att lite tänder växer nu till på köpet, för det verkar klia i munnen också. Han är inte sitt vanliga glada själv, vilket man ju absolut inte kan begära, men det är lite enerverande att han inte kan göra sig förstådd än utan bara gnäller hela tiden. Mat vill han inte ha. Sitta i knät vill han inte, men nåde oss om vi ställer honom på golvet istället..... Han gick till sin säng klockan fem och ville ha snutten och nappen. Jag tror nog att han egentligen ville sova då också, men J1 och jag lyckades roa honom till tjugo i sex då jag valde att lägga honom och sedan dess har han också sovit. J1 ville egentligen också lägga sig klockan fem, men henne har jag lyckats hålla vaken till nu (halv sju)... Hon och jag har förresten varit iväg på Nova idag en kortis för att inhandla kläder till baletten som börjar nästa söndag. Var hittar man balettkläder, liksom? När det dessutom är klassisk balett och "strikt" klädkod; tights, balettdräkt, varmare tröja, balettskor. Och håret uppsatt, skulle jag tro, det har jag i alla fall läst på andra sidor så det är vad jag har sagt till J1 för att det inte ska bli bråk om att borsta och sätta upp håret... Ja, vi hittade ingenting i någon sportaffär i alla fall. Inget på KappAhl eller Lindex heller. Så tack och lov att H&M finns, för där hittade vi rubbet! Inga rysch-pyschiga klänningar med glittrande enhörningar, utan enkla dräkter med trekvartsärm och volang. Jag blev nöjd, för det var billigt, och J1 blev supernöjd för nu kan hon dansa! Roligt att hon valde en tjockare tröja i turkost också så att det inte blev helrosa...
Det var det om det. Frågan är vad jag ska göra nu när P jobbar kväll igen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar