lördag 2 januari 2010

Sega dagar

Egentligen är jag jättestressad över att jag har mycket att göra innan terminen börjar igen. Men jag skjuter allt på morgondagen och hoppas på det bästa. Usch, jag får ont i magen när jag tänker på det.

Det är ganska segt här för tillfället. Jag borde gått till affären innan J2 somnade, men barnen (läs J1) ville inte ta på sig kläder och jag ville inte tjata så vi blev inne istället. Det ligger pantflaskor i drivor här och jag känner att jag måste få undan dem. Faktum är att jag är redo att kasta ut allt som har med julen att göra också, utom möjligen granen, för den är urfin. Inte trodde jag att det skulle bli så snyggt om man blandade kulor i guld, glas, silver, vitt, rött och lila, med glitter i rosa och silver, små chockrosa discokulor, och julgransdekorationer gjorda av en treåring, men det blev det! Aldrig mer en enhetligt dekorerad gran, med andra ord, vad än inredningstidningarna föreskriver! P tycker att det är tidigt att få vårkänslor redan 1 januari (igår alltså) och kanske han har rätt, men jag känner att jag är redo för vår nu faktiskt. Och sommar också för den delen!

Om jag skulle sluta sitta vid datorn och umgås med det vakna barnet istället.....

1 kommentar:

  1. Varför tror du dina barndomsjulgranar såg ut som de gjorde???

    SvaraRadera