måndag 25 januari 2010

Ångest

Att ha jobbångest för att man inte trivs med en kollega är riktigt jobbigt. Det blir så stort också när vi nu bara är fyra (det har tillkommit en assistent sedan julledigheten) vuxna gör det inte så mycket bättre. Jag funderar på "saker jag kan göra istället", som att sitta i ICA-kassan eller dela ut tidningar på nätterna. Men så tänker jag "25 dagar semester om året" och så får jag ångest för det istället. Det är ju väldigt mycket jobb bakom de där sommarloven man får som tack, men jag kan i ärlighetens namn bara komma på ett par saker som jag skulle kunna tänka mig göra istället för att vara lärare... Och det är ju bara drömmar, inte på riktigt:

  1. Skriva böcker och leva på det 
  2. Flytta till en söderhavsö, bo i en bungalow och driva ett café dit folk kommer och dricker melonshakes i hängmattor och läser böcker hela dagarna


Hmm. Det var nog det hela. Man kan väl få drömma......

[Bilden är givetvis inte min egen, hade jag någonsin varit på detta ställe hade jag inte återvänt frivilligt. Fler undesköna bilder här.]

4 kommentarer:

  1. Känner väl igen mig både vad det gäller en arbetsplats med få arbetskamrater som man inte kommer helt överens med och att ha önskan att kunna leva på skrivande :)

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen allt kommer ordna sig med arbets'kamraten'! Skönt att kunna drömma sig bort i bland...om inte längre bort, så kommer ju sommaren småning om i alla fall :D

    SvaraRadera
  3. Drömma sig bort måste man göra emellanåt! Jag kommer gärna till ditt strandcafé! ;0)
    Att jobba på en arbetsplats med få kollegor blir ju jobbigt om man inte trivs så bra med någon av dem. Hoppas det löser sig och blir bättre!

    SvaraRadera
  4. Dröm men håll ögonen öppna. Det kan komma en möjlighet i din väg och då får du inte missa den.
    (Jag har också en kollega som jag inte trivs med - vi har liksom olika åsikt om jobbet. Jag vill få saker gjorda, hon vill ha långa raster. Hon tycker jag är är dum som inte kan tala om för henne vad och hur hon ska göra saker - när det nu är så viktigt. Jag tycker hon är dum som inte kan räkna ut det själv och ta egna initiativ. Det är som förgjort.)

    SvaraRadera