onsdag 27 januari 2010

Uäääää!!!!

Snöhelvete!!

Nej, som skåning är detta inte mitt favoritväder. Visst, det är vackert. Men det är kallt och blött också och jag gillar det inte! I morgon blir det pulka till dagis för barnen (fast det är ju faktiskt lite mysigt att kunna åka pulka till dagis!) för den kampen jag förde med vagnen i snön på vägen hem, den lär vara ännu tuffare i morgon om det fortsätter så här.

P jobbar kväll. Hoppas han kan ta sig hem. Tur ändå att han tog bilen, för jag har stött på lite folk som cyklat idag, varav en trillade straxt innan jag gick förbi. Pappa är också på ingång, tror jag. Jag har försökt ringa för att säga att jag kan lämna nyckeln på dagis i morgon (mamma och pappa ska hämta ungarna så det blir lite kortare dag) så att han slipper köra hit i det här vädret, men det är ingen som svarar...

Nepp, dags att svälja en ipren så jag kan ta mig igenom kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar