fredag 15 januari 2010

Dansa min docka

Om två veckor börjar J1 på balett! Jag har letat och letat efter någonting i närheten så att hon ska kunna börja, men alla balettlektioner för barn, som ligger någorlunda på lagom avstånd, har visat sig ha 5-årsgräns. Det kändes riktigt tråkigt ett tag, inte för att jag gärna ser att hon går på balett, utan för att hon så förtvivlat gärna ville. Men så häromdagen fick jag ett meddelande på Facebook från en gammal gymnasieklasskompis. Hon hade sett att jag beklagade mig och nu hade hon hittat balett för 4-6-åringar i Lomma. Överkomlig resväg så jag slog till och anmälde J1 direkt. Jag berättade det dumt nog innan hon skulle sova i förrgår och det gick knappt att få henne i säng, så lycklig var hon. FB kan onekligen vara bra ibland!

Internet på min dator funkar inte igen. Suger! Och popcornen funkar inte heller så jag kan inte kolla på någon film. Suger! Jag vet inte vad jag ska mig till denna fredagskväll. P jobbar ju en timme till i alla fall... Suger! Men helgen är uppbokad och det ska bli riktigt trevligt, jag ser fram emot att åka en sväng norröver till gamla Byhåla i morgon, samt att hälsa på mams och papps på söndag.

Jag vet vad jag ska göra, förresten. Jag började läsa Flyga drake för någon dag sedan och jag har ett femtiotal sidor kvar. Det är vad jag ska ägna kvällen till. Den är urbra!

2 kommentarer:

  1. Kan inte låta bli att småle. Vet att du inte gillar att få boktips. Därför är jag extra glad att du vågat dig på och kors i taket tyckt om TVÅ böcker jag föreslagit (Busters öron och Flyga Drake). Vågar du dig på en till? "Potensgivarna" av Karin Brunk Holmqvist. Lättsam och rolig.
    // Svägerskan

    SvaraRadera
  2. Nä, jag vet, jg gillar inte att få boktips, men kanske även halvgamla hundar får ta och lära sig sitta snart? Jag vågar mig i alla fall på att testa fler av DINA boktips för nu börjar jag ana att du vet vad du pratar om ;-)
    *kram!*

    SvaraRadera