onsdag 13 januari 2010

Dag 3

På med kläderna, inga problem. Av med kläderna, hej då, ses sen. Inga problem. Så såg dagens lämning av J1 ut, vilket betyder att jag redan sitter hemma och har gjort en lista på projekt som jag ska genomföra idag.

Ett av dem är att borra i upphäng till bokhyllan som jag, hör och häpna, målade igår! Nu syns det ännu tydligare hur snett allt är, men faktiskt börjar jag tycka att det är rätt fint... Det kommer i vilket fall inte synas så mycket när böckerna väl är på plats.

Jag funderade på det här med dagis, särskilt när det gäller J2, han är ju så liten! Jag kom på mig själv med att tänka att det är bra för honom att börja på dagis nu så att han får träffa lite jämnåriga och lära sig hur man måste dela med sig o.s.v. Någon knuffade omkull honom igår och läppen började darra och jag riktigt kände mammahjärtat krossas. "Men han måste lära sig att världen är tuff", tänkte jag sen. Fast varför måste han egentligen det? Varför måste världen vara tuff? Hur ska det gå för dom små liven när de blir stora? *suck* Om sen J2 blir så tuff återstår att se, på hans avdelning är det 11 tjejer och tre killar. Fast då är jag lite könsstereotyp och menar att tjejer inte är lika tuffa som killar... Det tror jag å andra sidan inte att de är heller, inte på samma sätt.

Okej, nu är det dags at sätta fart minsann!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar