måndag 18 januari 2010

Naturupplevelse i stan

WOW!
För mindre än fem minuter sedan, precis utanför skolan, som ligger mitt i Helsingborg bör tilläggas, mötte jag en räv! Ingen liten unge som förirrat sig utan en stor en. Jag tänkte först när den stack ut nosen att det var en katt (hrm?) men sen steg den ut på trottoaren, tittade på mig en bra stund, och sen sprang den över vägen in på sjukhusområdet. Jag bara WHAT?! Det är stunder som dessa som jag önskar att min mobiltelefon hade liiite bättre kamera, för som det är nu var avståndet (som ändå bara var ca två meter) för långt för att jag ens skulle få en bra bild. Dock stog räven still tillräckligt länge för att jag skulle fått upp telefonen och kaaanske hunnit knäppa ett kort.... Vad roligt!!

3 kommentarer:

  1. Ett sånt oväntat möte! Man tycker man borde få lite förvarning innan sånt händer...

    SvaraRadera
  2. Perstorp är visserligen inte stan på något sätt, som ni vet lika väl som jag. Men det var inte så många minuters gångväg från "perstorp city" som jag hittade de här rävungarna: http://blogg.passagen.se/jj.n/entry/rävar

    SvaraRadera
  3. Ja man får alltså kopiera adressen då det inte blev någon länk :)

    SvaraRadera