onsdag 27 januari 2010

Nu räcker det snart!

Kullersten i hela stan, ja så ser det ut i min hemstad. När det är sommar är det huuur charmigt som helst, frånsett om man går i högklackade skor vilket jag ju aldrig gör numera. Det är inte lika charmigt på vintern, när snömodden samlas i varenda spricka och gör det halt och slabbigt, inte heller är det särskilt charmigt att som idag halka runt på glashala små stenar. När man försöker gå rakt fram och trottoaren lutar lite åt vänster är det ganska ocharmigt att glida sidledes ner på gatan. Därför tycker jag det räcker nu! Dagens väntade snöoväder kan utebli och istället kan VÅREN komma. Det tycker jag! Hör ni det, vädergudar, det räcker, jag pallar inte mer vinter och jag har inte råd att åka härifrån…

2 kommentarer:

  1. Tänk så fel du har. Snön öser ner :)

    SvaraRadera
  2. jag veeeeeet, det är ju värsta snöstormen! Hur ska jag nånsin kunna använda mina nya skor?! hoppas jag kommer hem i tid idag......!

    SvaraRadera