lördag 9 januari 2010

The Melancholy death of Oyster Boy & Other Stories av Tim Burton

Häromdagen sa P att min julklapp, som han beställde i början av december, hade kommit, och att det var en diktsamling. Diktsamling, tyckte jag, inte min grej (och ja, jag vet att jag är lärare i svenska och ska älska dikter - men det gör jag inte!). Sedan sa han att den var av Tim Burton och då tyckte jag att okej, då är det i alla fall lite småcoolt, även om jag nu inte gillar dikter. (Tim Burton har regisserat bl.a. Sleepy Hollow, Edward Scissorhands och nya filmen som vi väntar otåligt på Alice in Wonderland) Sedan tittade jag i boken... Den är helt UN-der-BAR! Skitsnygg för det första. Tragisk/smårolig/absurd för det andra. Dikterna rimmar, och det gillar jag :-D Och så är de korta, och det gillar jag också. Och snyggt illustrerade är de med. Med andra ord en riktig godbit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar