måndag 11 januari 2010

Inskolningsdags

Idag är det tid för barnen att skolas in på dagis. Jag förstå inte hur det ska gå när de stiger upp 5.25, de kommer vara supertrötta klockan 9 när vi ska vara där... För en vecka sedan trodde jag att det skulle bli en piece of cake att skola in J2 och större svårigheter med J1 eftersom hon alltid varit lite mer reserverad. Nu tror jag tvärtom, för J2 har blivit världens mammigaste/pappigaste de senaste dagarna. Man får inte försvinna ur hans synfält för då blir det gnäll. J1 däremot verkar se fram emot det hela och jag hoppas att det håller i sig och att hon hittar någon som hon känner att hon kan leka med.

Eftersom vi varit uppe en timme borde det vara dags för frukost, men om vi äter nu blir det ju jättelångt till lunch. Får vi ens lunch där? Vi fick schema hemskickat för J1, tyvärr fick vi två som inte var likadana. Ja, och för J2 fick vi inget alls så där är vi ännu mindre med på vad som ska hända.... Jag hoppas verkligen att detta stället är lika bra som J1s första, där fungerade kommunikationen perfekt, vilket är A och O. Just nu känns det inte så fantastiskt roligt, men jag försöker vara positiv och hoppas att de inte tycker att man är jobbig som kommer fråga tusen saker, att de kommer tycka att man är en typisk "lärare" och att barnen får lida för det... (bara mina värsta farhågor, det blir säkert toppen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar