söndag 24 januari 2010

Sjukdag

Idag har varit lite av en sjukdag, fast egentligen var det ju "bara" J2 som var sjuk.. J1 och jag har spelat spel, gjort små hattar till henne och J2 (som han vägrade ha på sig givetvis), och ja... Lite ditt och datt. Vi käkade hemgjord semla - mycket poppis! Ja, inte för att barnen åt upp dem helt, men säg den som kan motstå att kladda med grädde hej vilt.... Det blev direkt in i badkaret efteråt för sanering.

I morgon stannar jag hemma från jobbet eftersom det inte känns rätt att lämna J2 på dagis i 9,5 timme. Han orkar ju knappt med att vara vaken här hemma! P är ledig på tisdag och vi hoppas att han (J2 alltså) ska ha kryat på sig till onsdag. Det här med att VAB-a känns sådär. Jag är så klart gärna hemma med mitt barn, men jag vet hur i alla fall en av kollegorna reagerar. Det är då samma kollega som inte hört av sig än angående att jag ska vara hemma i morgon (vilket jag smsade direkt när vi bestämt att det var jag som skulle stanna hemma). Inga problem för kollega D, inte heller några problem med rektorn (och det är ju egentligen det som räknas), men jag lovar att SB sitter och tjurar i morgon. Precis som hon säkert gjorde i fredags när jag gick hem då jag slutade för dagen. Precis som hon brukar göra de dagar jag går hem när min arbetsdag är slut. Och som hon också gör de dagar då jag stannat över en timme men ändå går tidigare än henne. Att jag alltid kommer tidigare än henne och dessutom jobbar 10% mindre är tydligen inget jag bör ta hänsyn till, jag ska ändå vara där som en heltidare..... Nej, jag har börjat se mig om efter ett nytt arbete och det är ändå riktigt synd för jag tycker SÅ mycket om mina elever och det jag får göra på skolan. Riktigt synd för jag har aldrig tidigare varit med om att det är kollegorna som gör att man vill byta jobb, utan bitvis fördjävliga elever, men dem slipper man ju ifrån efter ett tag. Kollegorna däremot.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar