fredag 8 januari 2010

-13C + vind = jäkligt kallt!

Jag var iväg på morgonen för ett återbesök på sjukhuset och tänkte att jag i samma veva skulle passa på att ta lite kort. Jag tänkte också att eftersom jag är så varm av mig så behövde jag nog ingen mössa, den brukar bara vara i vägen när jag ska fotografera ändå. Tji fick jag. Fy faderullan vad det var kallt! Jag tog en del kort som blev riktigt dåliga eftersom jag inte kunde hålla kameran helt stilla... Men nåt hyfsat blev det ju och när det blir lite varmare ska jag besöka kyrkogården igen, där är så fint, fast ödsligt. Och lite småläskigt när man är mörkrädd, även om klockan var närmare åtta på morgonen.

För övrigt har inte objektivet kommit än, däremot kan jag se att det har blivit sorterat tre (3!!!!) gånger i Malmö. WTF! Ro hit mitt objektiv och det ögonaböj!

P börjar jobba om någon timme, vilket är anledningen till att jag tagit ledigt idag. Det gick inte att lösa med barnen på något annat sätt, "alla" vi känner jobbar. Dagis börjar först nästa vecka och därför har jag tagit ledigt måndag-onsdag då vi måste dela på oss och skola in ett barn var. Sedan får P ta båda på torsdag och förhoppningsvis blir det bra i slutändan.

Nu får jag nog göra nåt vettigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar