onsdag 13 maj 2009

Ytligt chit-chat

Jag har klippt mig! Äntligen är vintermössan av och vårfrillan på! Jag skulle dessutom färga håret (själv) nu på eftermiddan men P glömde köpa färg åt mig så det får vänta till i morgon. Jag är nöjd, faktiskt, även om jag inledningsvis var lite tveksam. Jag har ju själv bestämt hur jag ska se ut så det går ju inte att skylla på någon och faktiskt tror jag att jag har bestämt alldeles ypperligt. Jag är så trött på att vara en fet, sliten tvåbarnsmorsa så jag ska försöka hotta upp det som upphottas kan, vilket är extremt lite just nu då... En sak som man KAN påverka är ju hur man ser ut i fejan. Ja, att mitt ena öga hänger och aldrig kommer bli sig likt igen, det är inget jag kan påverka (och den 3 juni ska jag på sån där hjärnröntgen för att se så att det inte är nåt allvarligare fel *hrm* men läkaren jag träffade sist sa att det till 90% bara blir så utan anledning). Så jag har dagen till ära NOPPAT ÖGONBRYNEN. Aaaaaaj! Jag kan inte komma ihåg när jag senaste pincettade bort ögonbryn, men det måste vara bra länge sen. Nu ser jag något förvånad ut *hehe* men det är okej, man ser mina ögon och jag ser iaf inte så jättetrött ut. Eller, det gör jag nog, men jag känner mig piggare. Om det sen beror på att jag smärtsamt plockat bort sammanlagt ett helt extra ögonbryn... Fast i ärlighetens namn gjorde det bara ont i början, nu skulle jag lätt kunna plocka bort resten för jag har ingen känsel kvar. I vilket fall som helst känns det skönt att en sån liten gratis sak faktiskt kan pigga upp tillvaron. I fortsättningen lovar jag att hålla efter dem och aldrig odla buskage igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar