fredag 22 maj 2009

Fredagsmys

Nej jag har inte blivit tokig som pratar popcorn och fredagsmys klockan ett på dagen. Däremot har jag en dotter som ofta missar fredagsmyset eftersom hon är så trött när klockan är sex att hon får gå och sova istället för att mysa med snacks. Äter man klockan fem kan man ju inte gärna trycka i sig massa popcorn sen.. Ja, och nu har hon tjatat sedan klockan åtta så jag tänkte att det kanske kunde vara okej efter lunch å så.. Villkoret var att TV:n skulle vara avstängd så nu sitter hon i sitt rum och lyssnar på Klapp och Klang, käkar popcorn och dricker vatten ur två sugrör. J2 sover sedan en halvtimme tillbaka och jag har hunnit röja undan i köket (igen, det är fan enda stället jag hinner med!). Jag har skitont i foten, vet inte vad det är som har hänt men det har bara blivit värre och värre de senaste dagarna, så att ta sig runt i lägenheten är en pina. Jag tänkte dricka min släta kopp kaffe och läsa lite i Eclipse (sorg när sista boken är utläst sen!) innan jag sätter igång dammsugaren. Förhoppningsvis hinner inte J2 vakna innan dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar