tisdag 5 maj 2009

Muzzakk



Innan jag träffade P visste jag vad jag gillade för slags musik. Det var Goo Goo Dolls, Sister Hazel, Lifehouse, Matchbox 20, Håkan Hellström, 80-tal givetvis (Ultravox, Spandau Ballet, Belinda Carlisle, Richard Marx, Madonna osv. osv.), Westlife, No Doubt, Smashing Pumpkins, Hootie & the Blowfish, Barenaked Ladies, Toad the Wet Sprocket... Men varje gång jag blivit tillsammans med någon så är det min musik som står tillbaka och hans som spelas, och nu har ju faktiskt jag och P varit tillsammans i 8 år (och gifta i 5!) och därmed är allt vad eget tycke när det kommer till musik borta. Jag har ingen aning om vad jag gillar..! Ja, nån låt här och nån låt där, men på det stora hela - ingen aning! Så ett av mina missions inom det närmsta är att komma på vad jag gillar för musik - och att spela egen musik! Därför har vi införskaffat en ytterst ful och 80-talig, rymdskeppsliknande CD-spelare till köket. För det är ju där jag sitter när jag surfar på min dator eller scrappar. Just nu vill jag iaf lyssna på Emilias låt från Melodifestivalen, den är skitbra! Och till mitt försvar så hade jag ingen aning om att det var en Melodifestivalslåt, eller att det var Emilia som sjöng, första gången jag hörde den.

2 kommentarer: