onsdag 13 maj 2009

Ett aktivt val

J1 somnade till slut, efter att jag väckt henne och hon ätit scones, men det tog sin lilla tid. Huvudsaken är väl iaf att hon låg i sin säng och lyssnade på musik och inte var uppe och sprang runt; hon är verkligen duktig!

Sconesen ja. Hur kan man misslyckas med nåt så simpelt? Tja, om man tänker att man ska halvera receptet och halverar allt utom vätskan och sen måste fylla på med mer mjöl och mjölet är slut.... Fick ta grahamsmjöl istället fast jag inte är så förtjust i det och genast blev det väldigt torrt. Ahja, jag har aldrig påstått att bakning är min grej, jag trodde bara att jag åtminstone kunde klara scones.

Jag hittade ett jobb på ams som jag har sökt. Förra veckan kände jag att jag verkligen inte ville börja jobba till hösten, och egentligen känner jag väl så än, det är himla trevligt att vara hemma med J2. Men, tack vara meddelandet från gamla elev A så känner jag mig ändå peppad att åtminstone försöka få ett jobb och detta verkade dessutom väldigt intressant. Nästan så jag håller en tumme för att jag får det, men å andra sidan är det den första tjänsten som kommit ut under hela våren som någon med min kombo kan söka, så jag misstänker att det rör sig om ett hundratal sökande ochhur stor är då chansen att JAG skulle få jobbet. Precis, rätt liten.

Åsså en förklaring till rubriken. Nu gör jag ett aktivt val - jag ska sluta glo på Gossip Girl fastän det ligger ett avsnitt och väntar. Varför? För att GG suger och nu får det vara slut på tidstjuvar i form av dåliga TV-serier. (Fast jag lägger inte ner Greek eller One Tree Hill riktigt än...)

Förresten tänkte jag scrappa idag. Jag ahr t.o.m. plockat fram den röda väskan och ställt den vid bordet. Längre än så kom jag dock inte innan inspirationen rann av mig. En annan dag, kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar