lördag 9 maj 2009

Leva loppan

Jahopp, dagen blev ju inte alls så tokig! P menar att om vi bara går in för att det kommer bli en jävligt jobbig dag så blir det mycket trevligare än om vi trot att vi ska ha trevligt. Jag förstår resonemanget, det är ungefär sm när jag träffar nya människor; utgå från att alla är idioter så blir du glatt överraskad när det visar sig att de flesta faktiskt är trevliga. Meeeen, det är rätt tradigt att gå omkring och tro att allat ska skita sig vilken sekund som helst, så jag tänker fortsätta se fram emot trevliga dagar.
Men iaf, dagen blev jättebra! Inga vilda treåringsutbrott och ingen åksjuk J2 som skrek hela tiden. Okej, inga UE-fynd heller, men vi hann med alla tre loppisarna (Sösdala, Hörby, Häglinge), jag köpte en sak på varje ställe, och dessutom hade vi en mysig picknick i det gröna. I en hästhage. Fast hästarna var nån annanstans.

Allt jag köpte var till Jolins rum och visst, det var lite väl rosa, men t.ex. den här lådbyrågrejen här under, den var värd 50 spänn och då får jag dessutom i framtiden användning för min fina 30-årspresent som T gav mig, nämligen en sliiipmaskin! ("vaffan ska du med en slipmaskin till" sa P, "Slipa!" svarade jag) Så kan jag slipa av färgen och piffa till den lite sen, åh vad skoj! Men jag får nästan vara hemma hos någon med trädgård, annars blir det en massa slipdust här hemma.


I morgon kommer päronen, då är det stor loppis i Hässlehåla och då ska vi dit allihop. Nu hoppas jag på lite UE-fynd, det hade varit skoj, men inget jag räknar med då jag kan för lite om UE för att känna igen nåt på håll. Jag har visst blivit en loppis-tok och säsongen har bara börjat! Hoppas på större lägenhet innan sommaren är slut :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar