fredag 8 maj 2009

Lördag!

Jag är inte förvirrad (med tanke på rubriken) utan ser bara väldigt mycket fram emot morgondagen! Visserligen har P varit sur som ättika idag (han börjar bli förkyld och det vet man ju hur karlar blir när de är sjuka - att resten av familjen också är hängig.. ptja, not important), och förmodligen kommer det inte alls bli så rosenskimrande som jag föreställer mig, men jag ser ändå fram emot morgondagen. J1 och jag har bakat bullar idag som vi ska fika på i morgon - tänka sig, jag baka! - och det ska bli fint väder. Bakslag som förmodligen kommer inträffa är att vi ju åker med en 3,5-åring med ett sjuhelvetes humör, och trots att jag innerst inne vet att det kanske inte är en treårings favoritsysselsättning och att det kommer bli minst ett major utbrott, och trots att jag vet att J2 förmodligen kommer sitta i bilen och skrika hela vägen eftersom han verkar vara åksjuk eller nåt i den stilen, ja, trots den vetskapen kan jag ändå inte låta bli att se fram emot en dag med familjen, med picknick i solen och L-O-P-P-I-S-!-!-! Tre stycken har jag spanat in i de skånska markerna som vi ska rotera på och jag hoppas på att hitta nåt skoj så att mitt nyfunna intresse (att samla på skrot från Upsala-Ekeby) ska sätta fart och frodas. Jag kan inget om UE direkt, men det är himla kul ändå när man inser att de senaste sakerna som jag köpt in på loppis för att jag gillar hur de ser ut, faktiskt varit märkta med UE-stämpel. Det är intressant att ta reda på mer om dem som formgivit sakerna, och så är det förbannat skoj att äga nåt annat än saker från IKEA. Så jag säger bara: I LÖVE LOPPIS!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar