torsdag 28 maj 2009

Nytt vattenhål

För människor som bor i större orter är det säkert svårt att föreställa sig den uppståndelse som uppstår då det öppnas en ny butik i en byhåla som vår. Alla pratar om det och väntar otåligt på att dagen ska komma, inklusive jag själv. Idag är det så dags, vi får en Nettobutik!! Här kan man köpa allt och lite till, det vet jag ju för syrran bor granne med en och är där varje dag för diverse saker som hon glömde sist hon var där.... Jag har väntat och väntat men nu när de väl öppnar (kl 9.00 idag, typ 5 minuter sen då) så tycker jag att det är extremt pinsamt att stå i kö och trängas med alla andra mammalediga så jag skickade P och J1. Ge mig ett par dagar så att hysterin hinner lägga sig i byn, så ska nog jag också våga mig dit ;-)

UPDATE:
P ringde just och meddelade att han vägrar gå in. "Det är värre än Ullared, kö runt hela byggnaden och en vakt som släpper in några i taget." Oj. Och så får vi ju inte reklam heller så vi hade missat att de öppnade tidigare än nio. Ja, det var ju det jag sa; Kaos i byhåla, Netto har kommit till stan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar