fredag 29 maj 2009

Sova, vad är det?

J2 och jag är som bekant ensamma hemma. Jag försökte underhålla honom tillräckligt länge igår för att få sova en stund extra idag på morgonen, men icke. Pojkvaskern somnade redan 17.40. Och vaknade igen kl 20. Och somnade igen 20.30. Och vaknade igen kl 22. Och kunde inte somna om eftersom han har blivit jätteförkyld så fram till kl 2 i natt har jag suttit upp i sängen med honom på magen. Det var i och för sig inte helt omysigt men jag kan inte påstå att jag sov särskilt mycket. Lite före 2 kom N hem från Siesta och jag kände att jag var kissnödig så jag vågade mig på att lägga ner J2 och - kors i taket! - han sov brevid mig i sängen själv... ...ända till tio i fem! Upp, äta, och sen sova igen runt kl 8 (och då passade jag på också, i vanliga fall brukar min prio vara en kopp kaffe vid förmiddagsluren, men som sagt, inte idag). Vi vaknade igen kvart över nio, för en timme sedan började J2 visa trötthetstecken igen så jag fick honom att somna. Två minuter efter jag lagt honom i sin säng vaknade han igen och här är vi nu. Det kommer bli en lååååång eftermiddag....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar