onsdag 27 maj 2009

Utflykt

Vilken häääärlig utflykt vi just gjorde, hela familjen. Vi letade reda på en sjö i krokarna och skulle just gå ut och titta lite när det började regna. Sedan började det ösregna. Sedan började det blixtra och åska och hagla. Hm. Vilken tajming! Jag ville ta lite kort men det blev inte så mycket med det, sprang till ett utedass med tak och stog där och försökte fotografera hagel, men så långt har jag inte kommit att jag vet hur man bäst gör det (fast i efterhand fattar jag ju att jag borde ha lång slutartid så att det verkligen syns att det öser). Ja, sen plötsligt så började solen skina igen och resten av familjen vågade sig ut ur bilen. Vi gick ner till sjön och hann väl vara där i säkert tio minuter i strålande solsken innan det satte igång att ösa igen. Bara att springa tillbaka till dasset och ta skydd hela familjen, och när det lättade något hoppade vi in i bilen igen och åkte hem. Vi hann i alla fall vara ute och snurra en timme, men nu mår jag otroligt illa. Om det var för att det guppade lite på bryggan när jag gick där, eller om det var för att vägarna i skogarna är så slingriga, eller om det är för att jag smakar vitlök i munnen efter lunchen, det vet jag faktiskt inte. Kanske en kombo av alla tre, men illa mår jag. Urk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar