måndag 18 maj 2009

Happy Monday..

..eller nåt.
Idag pallrade jag mig iväg till sången, J2 hann ju sova sin förmiddagslur redan innan J1 skulle till dagis, så det var en glad skit jag hade med mig. Rätt skönt att höra också att av 12 barn på sången så steg iaf sju upp innan klockan sex, man är mao inte ensam (bara ensam om att vara så jäkla trött hela tiden?!?). Det var avslutning på sången idag iaf och då får man ju ta sig dit ... bara för att få höra att de ska köra på ett par måndagar till. Liiiite jobbigt för jag såg liksom fram emot aktivitetsfria dagar, men samtidigt är det himlans trevligt och J2 älskar det, så det är bara att fortsätta. Dessutom har det nyligen beslutats i kommunen att de ska lägga ner öppna förskolan med typ omedelbar verkan, så nu får man ta vara på alla chanser till aktiviteter som finns, för i höst kommer det inte finnas någonting alls.

Jag är lite i valet och kvalet om vad jag ska göra i eftermiddag. Visst är det strålande väder och vi borde vara ute (när J2 vaknar från middagsluren) men samtidigt är jag på ett riktigt röjarhumör och skulle vilja städa. Med tanke på hur ofta den känslan infinner sig borde man ta tillfället i akt, men det känns inte riktigt rätt mot barnen. Fast..... ahja, vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar