torsdag 14 maj 2009

Freedom is coming..

Fånigt kanske, men jag ser verkligen fram emot kvällens musikal med de gamla eleverna i sällskap med syster Yster. Jag har duschat i julklappsluktegott, piffat till mitt nyklippta, nyfärgade hår, och sminkat mig med det lilla smink som inte var bäst-före-2005 (d.v.s. mascara, men mycket sånt iaf). Att gå och titta på skolmusikal är det närmsta utgång jag kommer, och jag har höga förväntningar på kvällens show. Förra året (med i stort sett samma cast) var det riktigt bra och det är ju inte helt lätt att hålla stolt-tårarna borta, trots att jag inte hade eleverna mer än en termin.

Innan vi åkte till GC var jag helt slut, jag ville typ gå och hänga mig eftersom P jobbade så mycket med lång pendlingstid och för att det inte riktigt flöt här hemma. Sedan åkte vi bort en månad utan måsten för att bara spendera tid tillsammans som en familj och jag tycker att det har blivit mycket bättre sedan dess även om jag fortfarande har varit ganska trött. Men nu har jag bestämt mig för att det är på tiden att jag ger mig själv lite space och tid att göra sådant jag vill göra, själv. För 1,5 vecka sen var jag ju hemma hos syster Y och scrappade och nu ska jag iväg i kväll.... Från att ha kännt mig fast här hemma är jag liksom ute och gör saker. Vilken berusande frihetskänsla!

2 kommentarer: