onsdag 27 maj 2009

Slut.

Åh suck. Igår läste jag ut Eclipse. Fjärde boken är så klart inte inne på biblioteket förrän i slutet på juni. HALLÅ!?!? Ja, Eclipse var ju också utlånad när jag ville låna den så den beställde jag från adlibris fastän jag inte har varken Twilight eller New Moon. Tänkte att jag skulle komplettera med dom senare, det är ju ingen brådska. Omslagen är sjukt snygga, måste jag bara sticka in lite sådär utan anledning också. I alla fall, fjärde boken, som heter Breaking Dawn, är som sagt utlånad och denna månaden klarar nog inte ekonomin av att jag skickar efter den. Jag får väl helt enkelt vänta en månad (!!!!!!). Kanske lika bra det, eftersom femte boken inte kommit ut än får jag ju ändå vänta på den. Och vem vet när den kan väntas dyka upp, tydligen blev manuskriptet stulet och spriddes på nätet innan den var klar, så författarinnan Stephanie Meyer sa att hon inte hade någon lust att skriva klart den på ett tag. Jag hoppas att hon får lust snart och att det blir den sista boken; att Edward och Bella lever lyckliga i evigheter som vampyrer och att Bellas död inte förhalas längre. Lika bra att få det avklarat liksom, jag menar, Robert Jordan hann dö innan han avslutade sin serie "Sagan om Drakens återkomst". Det var rätt irriterande. Här hade jag följt böckerna sedan 1994, sen går han och dör när det nästan är slut?! 21 böcker blev det, i den svenska översättningen. Så innan Meyer går och kolar vippen är det bäst hon sätter punkt.
I morgon ska P jobba. Och J1 ska följa med ner till mormor och morfar och vara där tills P åker hem på fredag. Hon gillar inte tanken på att jag och J2 ska vara kvar hemma, men jag får väl erkänna att jag inte är helt emot tanken att vara hemma med J2 själv i nästan två dygn. Jag känner mig sugen på att scrappa nämligen och det är mycket lättare att göra något vettigt om man slipper plocka undan efter sig. Det fanns ju en tid för länge sedan då vi ägde ett radhus med ett rum där mina scrapgrejer bodde och fick leva sitt eget, stillsamma liv *drömmer* Det var då det, numera måste man stoppa undan allt så fort man är klar, det ger som sagt inte utrymme att återkomma en halvtimme senare, för det är så jobbigt att plocka fram allt igen.

Nu ska jag dricka lite vatten och se vad P glor på för skräp på TV:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar