tisdag 26 maj 2009

My space


Här har ni min plats i livet. På en pinnstol i köket. Det kanske är därför jag blir så irriterad över att det inte är rent här inne, jag känner nämligen ett stort behov av att göra rent först, innan jag får leka. Min älskade lappis, pimpad och blingad, min fajna kamera (som väl egentligen är vår men som går under namnet "min kamera" *hihi*) och min rosa mobil som jag ännu efter tre år inte känner något som helst behov av att byta ut. Det är faktiskt ganska trevligt här i min hörna, särskilt eftersom P var så snäll häromdagen och hamrade ett hål i skafferiet så att jag numera slipper välja mellan musik och dator eftersom datorn har ett eget eluttag. Att jag sedan väljer att inte sätta på musiken ändå är en annan historia. Jag menar, när barn och make väl är tysta vill jag inte störas av annat tjafs, det är sköööööönt med tystnad!!! Att bara höra fåglarna kvittra utanför och klockan ticka... Hur ofta får man ha det så lugnt i livet egentligen?

Nu har jag ett par plåtar kvar att diska, sen tror jag att jag ska kolla på Greek. (Varför tittar jag på sånt skräp? Jag motiverar det hela med att man måste hålla sig up to date och veta vad ungdomarna pratar om. Fast det är nog bara en genomskinlig ursäkt för att låtsas att jag är 19 igen, åtminstone i 45 minuter...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar