fredag 22 maj 2009

Vackert väder igen...


...jag som var inställd på att det skulle bli svårt att hitta på något ute idag, men det klarnar upp efter nattens regn- och åskoväder. Egentligen tycker jag om när det öser ner och åskar och blixtrar (iaf när jag är inomhus) men i natt drömde jag ganska oroligt och vaknade av att åskan var precis ovanför oss. Jag läser nämligen Eclipse just nu; del tre i Twilight-serien, och följdaktligen drömmer jag om varulvar och vampyrer.

I förrgår somnade J2 först runt halv tolv pga magknip, och sen vaknade han igår halv fem. Att påstå att det var en halvseg dag igår är med andra ord en litotes. Men idag är det nya tag! Det är en klämdag så J1 är hemma från dagis. De har visserligen öppet men med besparingskrav uppifrån tyckte jag att hon lika gärna kunde vara hemma och låta dem som verkligen behöver det vara där istället, med mindre personal. Ja, jag vet inte riktigt vad jag tänkte att det skulle göra för kommunens ekonomi, det är ju inte som att kommunen tänker på barnfamiljerna när de i stort sett har bestämt att stänga ner öppna förskolan med omedelbar verkan - vilket får till följd att även barnmorskan försvinner härifrån och man får åka till Hässlehåla istället. Nu rör det inte mig särskilt mycket, och eftersom vi är på väg härifrån så spelar det ännu mindre roll, men det är ändå synd eftersom jag alltid tyckt att det här är en bra kommun att bo i tack vare alla aktiviteter för barn.

Vad jag skulle komma fram till egentligen var att det nog blir en liten utflykt idag. Med betoning på liten. Men nåt måste vi göra, här hemma kan man ju inte vara. Jag försökte städa igår men jag kom inte längre än till dammsugning av köket. Ja, jag skrubbade J2s matstol också, men det är det ju ingen utom jag som märker och två måltider senare ser den rätt dassig ut igen...
Nepp, kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar