tisdag 26 maj 2009

Luftstjärt

J1 tittar på Kiki's delivery service ("Häxeleven" som hon kallar det) och där åker de tydligen luftstjärt.......... :-D

Idag är jag himla trött. J1 sitter också och gäspar och J2 somnade just. Jag var ute med J1 vid dammen idag för att se om grodynglena hade blivit nåt större, och dom som fanns kvar - vilket förvisso var en del, dock ej så många som förra veckan - hade visst börjat få lite bakben. Jag tror jag är mer fascinerad än J1 av dessa små djur, jag har alltid velat fiska grodyngel men aldrig vetat var de fanns, och nu vet jag! Ha!

Jag är riktigt besviken på hur snabbt lägenheten förfaller när man inte städar varje dag. Inte ens köket kan man hålla efter, men jag tror (ursäkta P) att det beror på att vi är fler här hemma som använder det, men inte fler som avskyr skit på diskbänken. Mer än så tänker jag inte yttra mig i fallet. Får se om jag orkar göra nåt skoj ikväll när jag är färdigdiskad - förmodligen inte.

Jag har fått grönt ljus inför helgen, P tycker att det är helt okej att jag åker till syster Yster igen för att scrappa. Najs, jag har ju bara gjort en enda layout sen jag kom hem från henne senast men då hann jag å andra sidan göra fyra. Jag är lite halvsugen på att göra nåt innan dess också, men jag har inga bilder utskrivna som lockar. Vilket ju är heldumt eftersom jag har en hel hög med bilder utskrivna som lockade för tre veckor sedan. Och så börjar den svarta färgen ta slut i skrivaren så jag orkar inte skriva ut nåt mer... Annars har jag tagit en hel del bilder i dagarna som jag faktiskt är väldigt nöjd med. De borde nog bli tavlor istället för att bli scrappade för om jag får säga det själv så behöver de ingen förbättring :-)

Nej, om jag skulle ta tag i disken nu så att jag kan vara lite kreativ när J1 tittat klart på Kiki och luftstjärten har landat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar