tisdag 1 februari 2011

Hemåt, tjoho!

Igår var jag hemifrån 12 timmar och 20 minuter. Det är mer än ett halvt dygn. Det är ju helt puckat.

Idag kommer jag vara hemifrån säkert lite mer än så, men det beror på att när jag kommer hem från jobbet så ska jag träffa en kompis och gå ut och äta. Tjoho! Det är såna små saker som gör vardagen rolig.

Men jag måste bara oja mig lite å en väns vägnar. USA. Som ska vara så bra. Låter nyblivna mammor vara hemma i sex (6!!!!!) veckor med sina bebisar innan det är dags att börja jobba igen. SEX VECKOR!!!! Sex veckor efter jag fött mina barn visste jag fortfarande knappt vad jag hette.... I morgon är det sex veckor sedan min kompis fick sin son, och det är dags att gå tillbaka till jobbet. Jag vet inte om jag hade stått ut att lämna ifrån mig min bebis så tidigt, men vad gör man om man inte har något större val?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar