onsdag 2 februari 2011

Ajajaj

Jag har ont i halsen. Det är inte alls kul faktiskt. I skolan förbereder vi inför nationella proven och det är bara prat prat prat hela tiden från min sida. Inte konstigt kanske att man blir öm i svalget då? Att pallra sig iväg till jobbet när man känner sig dassig är inte helt lätt. 


Just nu (och jag menar verkligen just nu) har jag ganska lite att göra eftersom det inte är så mycket att rätta, och samtalen/mötena inte kommer igång ordentligt igen förrän straxt efter sportlovet. Det betyder att jag har haft tid att kopiera och förbereda, och just nu är jag så pass förberedd att jag har planering PLUS alla saker jag ska använda fram till vecka nio klara. Jag har inte så mycket att göra, med andra ord. Det är drygt att sitta kvar i arbetsrummet då. 

Jag har roat mig med www.webbmagistern.se och testat allt från mina kunskaper i Europas huvudstäder, till svenska ordkunskap, till tyska glosor. Rätt skoj, men jag hade hellre skippat tidsfördrivet och åkt hem tidigare. Men ingen kan i alla fall säga att jag inte är där de timmar jag ska, och man kan ju inte gnälla på mig för att jag redan har förberett allt?

Nu ska jag kolla på nåt.

1 kommentar: