fredag 25 februari 2011

Man kunde nästan tro...

...att det inte skulle bli nåt inlägg här idag!
Jag har försökt - och lyckats rätt bra! - att inte sitta vid datorn så mycket idag. Istället har jag umgåtts med mina barn. Jag måste säga att när man struntar lite i hur det ser ut hemma, eller vad som "händer på datorn" (för det händer inte så mycket där faktiskt), så är det rätt trevligt att bara vara! Vi har inte gjort så fruktansvärt mycket, mest hängt inne på J1s rum, lyssnat på  Klapp och klang, sorterat lite böcker, och jag låg i J1s säng och läste min bok medans barnen ritade/dansade.... Sen fixade vi tacos (det är ju fredag!), jag hämtade paketet på posten med J1, och när J2 somnat var jag och J1 på balkongen och slipade hennes sängbord. Hon fick själv slipa stora delar av bordet med min fina lilla slipmaskin, vilket hon tyckte var kul. Sedan for vi till färgaffären och köpte färg. Det blev lite väl dyrt, eftersom de inte hade halvlitersburkar att blanda till färg i, och det gjorde ganska ont i magen när jag körde hem, för i ärlighetens namn har vi ju inte fett med pengar (även om det inte går någon nöd på oss, så klart!). Vi målade, jag fick färg på kläderna men det fick inte J1 (hon lyssnade väl när jag förmanade henne om att vara försiktig), sedan var det fredagsmys med Buzz, Woody och popcorn. Vi kommer behöva stryka nåt mer lager färg, men det är bara att inse att när det nästan är klart så har vi ändå bara använt en femtedel av färgen i den burk vi använde mest av... Men det gör inte så mycket, vi får helt enkelt måla lite andra saker knallgula eller knallila! Efter nattning käkade jag en tallrik grönsakssoppa och åt två bananer till efterrätt (jag försöker vara strikt med mig själv en gång för alla nu!) medan jag tittade på Americas Next Top Model säsong 539.
Där har ni min dag...

...och i morgon ska vi till GeKås! (help!)

1 kommentar:

  1. Visst är det skönt att bara vara, när man släpper datorn inser man vilken tidstjuv den är *sorgligt men sant*
    Ha en trevlig helg och ta´t lungt på GeKås *kram*

    SvaraRadera