lördag 5 februari 2011

Dagens doings

Nu sitter jag här, med en lite lätt huvudvärk över högra ögat. Men det är det banne mig värt! Att göra om och fixa till är roligt, och J1 har hjälpt till nästan hela tiden, med minimalt med tjat (för att vara här hemma). Hon är nöjd, jag är nöjd. Hoppas bara att det håller sig lika rent och fint nu, för alltid! Fast det där vet jag ju var ett önsketänkande så klart.


J1 sa häromdagen att hon var trött på att sova där uppe. Eftersom hon faktiskt inte brukar vara i "koj"-delen under, tyckte jag att det var lika bra att vända upp och ner på sängen. Ombyte förnöjer, ju, och skulle hon ångra sig längre fram så kan vi ju bara vända tillbaka. Mig gör det ingenting. När sedan J1 blir lite för stor för den här sängen kanske den får flytta in till J2, som än så länge sover i sin spjälsäng (fast med ena långsidan utbytt mot en sån där inte-ramla-ur-sängen-grind-sak).


Jag tyckte det var jättemysigt inne i kojan förut, med IKEAs snöflinge-ljusslinga i taket, men det blev nästan ännu mysigare nu när ljuset inte är så instängt. Lite ommöblering av tavlorna blev det också. Jag är ju inte helt duktig på att hänga dem exakt rakt från första början, så man kan nästan göra en liten räknesaga över hur många hål det finns i väggen numera. Som tur var är de flesta bakom tavlorna.


Skrivbordet fick sig också en storstädning. EN SOPSÄCK med diverse grejer låg det på innan vi tog itu med sorteringen. Nu är det lite bättre, men det kommer nog inte ta många dagar innan det är överhopat igen. Herregud, jag minns väl själv vad jag använde mitt skrivbord till, ända tills jag flyttade hemifrån. För att inte tala om hur det ser ut nu..... Kanske det är kvällens projekt, jag hade ju planerat göra det under jullovet, men... Fast nu är det är det snart sportlov så man kanske inte ska förta sig under en dag?

Eftermiddagen har vi spenderat en stund ute. Barnen har cyklat (så skönt det är nu när även J2 kan ta sig fram på sin trehjuling utan problem!!) och jag har slängt en massa sopor och hjälpt en stackars karl att bära en stor madrass. Jag vet inte hur han tänkte när han skulle göra det själv, men han var väldigt tacksam över hjälpen i alla fall!

5 kommentarer:

  1. Så härligt att se att det finns fler barnrum där det dragit fram en orkan *s*
    Ännu härligare att se hur fint det blev efter fixet, nu blev jag nästan lite sugen på att rensa i Linns röra

    SvaraRadera
  2. Wow...va snyggt det blev! Vilket underbart rum hon har :D Jag älskar hur mysigt och 'stor flicka' det blev med sängen...hon kommer säkert sova bättre nu! (o kanske VILJA fara o sova...???...man kan ju alltid hoppas ;D) Bra gjort...nu blev jag nääästan inspirerad att organisera här hemma. Nästan ;)

    SvaraRadera
  3. det blev ju skitbra....
    har ett foto på hur ditt rum brukade se ut....är det något ärftligt?

    SvaraRadera
  4. mamma - Jolin uppskattade den kommentaren. Själv har jag iiiiiinget minne av det du säger ;-)

    Tack tjejer! Jag gillar ju att organisera och fixa till, men andan måste falla på i rätt ögonblick, annars blir det inget gjort :-D

    SvaraRadera
  5. haha!! Gillar "mamma's" kommentar :D

    SvaraRadera