tisdag 1 februari 2011

Underbart!

Jag strosar på stan i väntan på att tiden ska bli dags för träff. Överallt ser jag trötta mammor (för det är faktiskt mest mammor) som går ett steg före barn i varierande åldrar och storlekar. Eller, vad säger jag, de håller barnet i handen och drar barnet efter sig... i affärerna diskuterar andra mammor med barnen vad man får eller inte får köpa, det tjatas från barnen och mammorna låter tröttare och tröttare.

Det är underbart! Att gå här utan barn och se att jag inte på något sätt är ensam om att ha det så här. Underbart!

2 kommentarer:

  1. En annan fick släpa hem Jolin från dagis då hon inte ville gå själv. Tog ett bra tag kan jag säga.

    SvaraRadera
  2. Haha, det är som när man åker buss och det finns barn ombord som ser till att föräldrarna får svettas rejält - då är det skönt att få vara en betraktare för en gångs skull...

    SvaraRadera