lördag 19 februari 2011

Lördag, första lovdagen

Efter dansen igår käkade ungarna kvällsmat på Donken, själv drack jag milkshake. Det var ganska schysst en fredagkväll, vi har ju tyvärr nära till McDonalds, det ligger precis runt hörnet. När vi kom hem blev det popcorn och Amigo och ungarna kom i säng rätt sent för att vara dom. Men det betydde att i morse fick mannen och jag sovmorgon ända till halv sju! Delight, som David och Jan skulle säga.


Idag har varit som vilken lördag som helst, vi har varit en sväng på Sopstationen och hittat diverse saker som jag hade tänkt att vi skulle hitta. Ett sängbord till J1 för 40:-, t.ex., och ni har väl hört det till leda, men det ska vi måla om så småningom. P köpte en gammal resväska till J2, som han släpar runt på här hemma nu och lägger lite småsaker i. Han älskar ju väskor så det var ett kul köp (25:-). Lite nya (gamla) böcker och lite nya (gamla) vykort blev det också.

P jobbar sedan klockan tolv och ungarna och jag har inte gjort så mycket. Som vanligt när jag är ledig får jag ett enormt sug efter att röja undan en massa saker, men det har inte blivit mer än att det står femton påsar skräp vid ytterdörren och att jag har städat under vasken... Luktar rent och gott där nu, vilket man inte kunde tro att det skulle kunna göra. Inte för att jag tänker sticka dit näsan och lukta fler gånger på ett tag, men ändå.

Jag har ätit way för mycket choklad också. Men det är en annan historia....

2 kommentarer:

  1. Låter som en bra början på ledigheten :) Vilka fynd! Kul med loppis <3

    O det där med att röja skåp...det måste göras här åxå, men tror det krävs mer än några dagar ledighet att ta tag i DET projektet ;D

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte hur det är nu, men när jag bodde i Malmö och Sopstationen låg på Norra Grängesbergsgatan (tror jag det var?) så var det med lätthet den bästa loppisen jag varit på någonsin.

    Har bara varit inne någon gång som hastigast nu när den ligger nära stationen för några år sen men den kändes fortfarande oerhört bra!

    SvaraRadera