lördag 26 februari 2011

Ullared t&r

Så är vi hemkomna (för några timmar sedan) från GeKås och Ullared.
För första gången detta lov har jag varit tvungen att stiga upp till dånet av väckarklocka och det var riiiiiktigt tråkigt! Barnen har med andra ord skött sig ypperligt med sovmorgnar varje dag, och jag kan inte för något i världen bli övertalad att "skaffa" en unge till. No way, det börjar ju bli riktigt bra nu!


Nu var det ju inte det jag skulle utgjuta mig om, utan vår shoppingresa DeLuxe. Nåja. Vi kom fram lite innan nio, till ett hyfsat tomt GeKås, vilket var en trevlig överraskning. Vi hade ställt in oss på trängsel redan från start, men så blev det inte. Vi seglade lätt och snabbt igenom barnavdelningen och blev några tusenlappar fattigare på ett kick. Men barnen har kläder så det räcker nu ett tag framöver. Och så tog vi turen till leksaksavdelningen där det blev lite smått till ungarna. Dessutom köpte vi fem likadana rosa, glittriga pyssel-set som ska slås in och tas fram då det vankas dagisbarnskalas. Ojoj vad vi sparade tid och pengar där, nu behöver vi inte bekymra oss får sånt på ett tag! (lite opersonligt, jag vet, men jag känner ändå inte J1s kompsiar än, och kom igen - blivande 6-åringar ÄR ganska opersonliga när det gäller vad de önskar sig....)


Vi testade nya restaurangen som var fräsch, hade IKEA-stuk på mat och priser, och var väldigt barnvänligt med ett glasrum där man kunde kolla film. Just glasväggen gjorde susen då barnen kunde sitta utanför och titta på filmen samtidigt som de åt. Visst, de hörde inte vad som sas, men gissa vilken film det var? Toy Story 3. Ljud överflödigt, med andra ord.

J1s snygga mössa har vännen Helen stickat. Najs, eller hur?

Sista vändan innan utgång var mer kaotisk. Mycket folk och ganska trötta barn, men ungarna skötte sig YPPERLIGT och vi var ute ur butiken klockan ett. Det är banne mig bra jobbat! Sedan vi kom hem har vi plockat upp saker och lagat/ätit mat. Och nu ligger ungarna på soffan med varsin tablettask och tittar på.... just det. Toy Story. Fast tvåan denna gången.

Det var det. Klart slut.

4 kommentarer:

  1. Blir lite avis på två saker - Gekås & barmark.
    Får völ trösta mig med att jag har en Gekåtur i påsk att se framemot och att vi iallafall haft plusgrader idag *alltid något*
    //Kram Helen

    ps. Sicken snygg mössa J har ;-)

    SvaraRadera
  2. Alla andra mössor bleknar i jämförelse :-D Faktiskt ratar hon allt annat (till och med Hello Kitty!), det är bara den som gäller, så tack igen! :-)

    SvaraRadera
  3. Va?! Har ni ingen snö kvar??? :o

    SvaraRadera
  4. Titta in nästa gång ni åker, vi bor i Getinge (mellan Halmstad och Falkenberg, vid motovägen) så bjuder jag på mat/fika innan ni tar er hem igen. MB

    SvaraRadera