fredag 4 mars 2011

Vilken fredag, så här långt.

Vissa dagar är det bara väldigt tydligt att man inte jobbar på en vanlig skola. Jag har idag fått höra om ungefär den trasigaste bakgrunden ever, samt gjort min första anmälan till socialen (inte ens samma elev!). Den var dessutom akut, så på 45 minuter har jag lyckats prata med en elev, ringa specialpedagog, ringa kurator, ringa soc och skriva en anmälan som jag fått springa och faxa iväg. Och sedan ringa eleven igen. 45 minuter.

Lunch, som jag egentligen har tio i tolv, åt jag halv två. Vilket påminner mig om att jag glömde ringa ett annat samtal, som visserligen inte var akut, men ändå stog på listan...
Det är ju skönt att inte alla dagar är likadana!

Nu hoppas jag bara att eleven i fråga får en helg som inte är allt för överjävlig. Herregud vilka hemsituationer det finns, jag tror knappt ni skulle tro mig ifall jag fick lov att berätta...

Nu ska jag skynda och hämta barnen, sedan är det hem och fixa i ordning innan dans, äta kvällsmat på donken, fixa popcorn och kolla på Amigo.
Kontraster. Jag säger bara det. Kontraster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar