lördag 5 mars 2011

Den som väntar på nåt gott...

...har väntat hela dagen, i stort sett!
Efter en überjäklig morgon och förmiddag som gick ut på en massa tjat om städning av lägenheten, vilket så klart resulterade i att alla i familjen blev ovänner med varandra, åkte P till jobbet och jag tog med mig ungarna till affären för lördagsgodis och fruktinköp. Det dåliga humöret gick inte över förrän vi alla hade fått i oss lunch, straxt efter ett, så mina tankar gick i samma banor som de gjort så ofta förut. Nämligen: tanken på helg är oftast mycket trevligare än själva helgen. Och det är ju sorgligt på så många plan!

Jag vill så gärna att vi ska spendera trevlig tid tillsammans på helgerna, när vi äntligen har tid att verkligen ses, men det är sällan det blir så där supermysigt som jag tänkt mig. Alla är inte på banan samtidigt. Därför är jag glad när det blir som idag, ändå. Vi har haft en jätteskön eftermiddag och kväll, faktiskt, så trots att dagen började som den gjorde är jag ändå nöjd och får lite "ojnuärhelgensnartslut"-ångest istället. Den som ändå hade några miljoner på banken och kunde bestämma själv hur mycket tid man ville spendera med sin familj!

J1 hade en kompis här på eftermiddagen, och det var väldigt kul. Ja, alltså, jag hade gärna sett att de inte ville umgås så mycket med mig, men efersom J1 inte har så många kompisar som hon umgås med utanför dagis, så tycker jag att det var jättekul att jag äntligen tagit tag i det och ringt till den här tjejens föräldrar. Dessutom träffade vi en annan tjej och hennes mamma på väg hem från dagis igår, som undrade om inte J1 kunde komma och leka nästa helg. Det är det jag saknar när jag nu är den som för det mesta inte hämtar och lämnar på dagis, d.v.s. den naturliga kontakten med andra föräldrar. Hur ska man kunna skapa kontakter om man inte vet hur föräldrarna ser ut ens en gång? Jag känner att det blir mer och mer viktigt ju äldre barnen blir att de får vänner som de kan leka med.


Men nu var det inte en utgjutning om allt det där jag hade tänkt skriva om egentligen. För egentligen hade jag bara tänkt skriva att jag köpte en Ben&Jerry's glassförpackning i affären idag, i förebyggande syfte eftersom jag visste att jag skulle vara trött när dagen var slut. Och jag vet att jag "håller koll på vikten", men den där paketen försvann i ett nafs. Vikt schmikt, ibland måste man leva lite med ;-)
(J1s kompis sa förresten, pekandes på min mage, "Min mamma har också sånt fett på magen, fast mindre." Haha! Ja, tack för den du. Tur att hon är trevlig, ungen! :-D)
Nu hoppas jag att söndagen blir precis så trevlig som jag tänker mig att den kan bli.
Gokväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar