torsdag 10 mars 2011

Tema52: #6: Kollektivt

Okej, jag gör det. Jag lägger ut en av bilderna som jag funderade på att använda som "kollektivt", och så får det bli som det blir. Jag är inte precis nöjd, men jag ville få med lite av utsidan också, det som man liksom ser när man åker runt i bussen... För i min stad åker man buss. Eller cyklar. Bil, not so much.


Tack också för kommentarerna från förra veckan! Jag håller med om att det oskarpa bladet tar lite fokus från blommorna, men samtidigt håller jag med om att det är så det ser ut i naturen. Just naturfoton har jag lite svårt att fippla med. Där får det bli som det blir.

6 kommentarer:

  1. Det här tycks om, även om den är lite mörk. Men det passar riktigt bra för denna "repotage-iska" bild.

    SvaraRadera
  2. Verkligen ett snapshot ur en pendlares verklighet! :-) Och bilden är inte mörk, tycker jag, utan skum - precis som det ju ofta är vid de tider man reser till och från skola, jobb osv.

    Tycker dessutom att du har lyckats fånga den där lite dryga känslan som infinner sej när bussen står stilla, när man väntar på att folk ska gå av eller på, eller att klockan ska bli dags enligt tidtabellen - eller på att rödljus ska slå om till grönt... De tomma sätena säger också en del om hur vi gärna åker buss i det här landet: går det att slippa sitta alldeles nära någon annan så gör vi det! ;-)

    Ha en fin fredag och en toppenbra helg! :-)

    SvaraRadera
  3. Bra kollektivt-foto! Perfekt för temat...o gillar kompositionen jättemycket (för min del, saknar jag inte att inte så mycket av utsidan syns...det e ju trots alls människorna som representerar det kollektiva. Möjligtvis lite för stark/mörk edge burn/vignette, men annars en toppenfin bild :D

    SvaraRadera
  4. Det här gillas! Jag tycker om färgtonen och att bilden är lite skum (jag håller med Anna om att den är mer skum än mörk). Färgton och "skummet" (småländska :D) ger en känsla av tidig morgon - just då jag åker kollektivt på vardagarna. :D Speglingarna gör att det händer lite i bilden också. Toppen helt enkelt!

    SvaraRadera
  5. Lite retrokänsla i färgskalan och ljuet i den här bilden, det gillar jag. För min del behöver det inte vara mer "utsida" med, det känns verkligen som jag sitter där i bussen som perspektivet är nu. Lite småtrött och frusen och ganska introvert så där på morgonen, allt runtomkring är där men tar inte så mycket av min uppmärksamhet - så känns din bild i mig. Kollektivt - absolut!

    SvaraRadera
  6. Tycker om att man ser både inne och ute - kollektivit, MB

    SvaraRadera