tisdag 8 mars 2011

Kors i taket!

Här sitter jag i klassrummet med en elev! Vi hade ett möte igår där det kraschade totalt mellan honom och hans föräldrar, och han sa lagom kaxigt att ni ska få se, i morgon kommer jag till skolan halv åtta, och så ska jag jobba in det jag missar när jag kommer för sent! Jaja, tänkte jag, jag är ju ändå här halv åtta så det är inga problem... Döm av min förvåning när han faktiskt var här halv åtta också! Tilläggas bör väl att eleverna börjar klockan nio varje dag, så det är ganska strongt att komma så tidigt, kan jag tycka. Om det sedan är en engångsföreteelse återstår ju att se. Men nu sitter jag i alla fall i klassrummet och håller honom sällskap. Han räknar matte, och själv ... ja, jag bloggar ju. ;-) Att han sedan visserligen är väldigt social och precis har pratat bort 20 minuter om diverse saker är enhelt annan historia....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar