tisdag 1 mars 2011

Den med smör på!

Ojoj vad jag fick springa i morse! Först till bussen och sedan till tåget, jag vet inte vad jag tänkte på när jag satt här hemma i godan ro och slösurfade på morgonen..?!

Dagen har varit lååååång!!! Kollegiet från andra skolor måste tycka att vi på vårt IV-program är en påse nötter, så som vi har larvat oss idag, men allvarligt talat måste man det för att hålla sig vaken när det står folk och pratar non-stop om saker som man väl egentligen borde vara mer insatt i men som man inte precis är. Vi pratar Introduktionsprogrammets framtid då GY2011 börjar gälla till hösten. Blablabla. Som tur var fick man massor av gratis anteckningsblock och pennor, så man var inte direkt sysslolös. Karlarna hade (som vanligt) sina iPhones uppe, och hade stenkoll på hur det gick med skidorna idag.... Eh, sa jag att vi är en påse nötter..? (men jag måste tillägga att jag faktiskt hörde en del av vad som sades, så att ni inte tror att jag är komplett oseriös)

OBS, OBS! INTE killen från Skolverkets informationsdag... Men bra nära.

Vi hade i varje fall en ... ja, vad kan han ha varit? Vägvisare? Nog för att jag är gammal och gift, men när det finns en JakeGyllenhaal-lookalike in da house så får man faktiskt titta. Dessutom tittade jag mest i syfte att gjuta mod i assistent-Linda, som har blivit inspirerad av våra kurdiska elever. "Det är bara att gå fram, säga att man tycker h*n är snygg och sen får familjerna fixa bröllopet". Linda undrade så klart varför det inte är så lätt här i Sverige, och jag försökte bara intala henne att det är så lätt! Det var bara därför jag tittade. Bara. Jag lovar. *drool*

3 kommentarer:

  1. Gammal och gift... Äh, skitsamma... Vi säger jatack.

    SvaraRadera
  2. Hmm Patrik, jag trodde du hade slutat läsa min blogg :-D

    SvaraRadera