lördag 12 mars 2011

En lördag har gått

Och ändå återstår en hel kväll ju!

I vanliga fall brukar dagen vara över när klockan närmar sig halv sju. Då är det dags att börja fixa barnen inför natten och när det är klart är det bara TV:n som gäller. Men idag ska jag åka iväg hem till Hannchen och kolla på "Mello". Tjena, vem är det nu som myntat det uttrycket? Jag har inte sett en endaste deltävlig hittills och känner inget större behov av att se kvällens final (?) heller, men det är ju alltid trevligt att få en spontan förfrågan att umgås, och det tackar jag inte nej till!


För övrigt har dagen gått i rasande tempo. Klockan tio gav jag mig iväg med barnen till stan för att träffa frisören. Efter det köpte vi lördagsgodis, åkte hem och fixade lunch, åt och lämnade J1 hos en kompis. På vägen hem stannade J2 och jag på lekplatsen och gungade och klättrade en timme. Jag har glömt hur skönt det kan vara att vara ute och leka, när barnen inte behöver ha overall på sig utan kan knata runt i jeans och jacka. Det var också himla skönt att få leka i lugnt tempo med en tvååring istället för att vara splittrad mellan honom och en femåring. Inte för att jag inte tycker det är kul att vara ute med båda barnen, men det är rätt skönt att bara kunna fokusera på ett av dem.


Sedan gick vi hem, tittade på Ice Age 3 och åt godis, innan det var dags att hämta J1 igen. På vägen hem somnade J2 i vagnen (utan napp...) och där fick han sova en halvtimme under tiden som jag sorterade ut urvuxna kläder som Morris ska få nu när jag åker hem till Hanna ikväll. Kvällsmat har ätits och tja... nu återstår bara resten, som sagt.

Angående morgondagens resa ser jag så klart väldigt mycket fram emot det, men jag är också väldigt nervös. Det är första gången vi åker ifrån barnen så länge (två dygn), första gången vi åker utomlands utan dem och det är första gången syrran har huvudansvaret.... Läskigt!

2 kommentarer:

  1. Ser på översta fotot att det är fler som haft vårfeeling och lekt lite ;-)
    Hoppas att ni får en trevlig resa, syrran din kommer säkerligen att ta hand om guldklimparna på allra bästa sätt // Kram Helen

    SvaraRadera
  2. Trevlig resa! Barnen o syrran kommer klara sig gallant :D...bara du tar hem bra presenter ;D

    Ha det bra, o glöm inte ta massor av bilder!!!

    SvaraRadera