måndag 28 mars 2011

Det kom ett mail....

...till min rektor. Och vem tänker han på om inte mig och min kollega? Herregud säger jag bara, jag hoppas VERKLIGEN (!!!!!!) att de inte vill ha med oss i programmet!!! Som om jag har en aning om vad jag pysslar med, eller "ligger i framkant"?!

Hej!
Jag har fått ditt namn och mailadress av NN. Jag är på jakt efter duktiga lärare!
Nästa vecka drar UR i gång en ny radioserie, "Lärarrummet", där vi ska lyfta fram Sveriges bästa lärare, dvs pedagoger som har ett bra tänk och ett stort hjärta, förebilder - föredömen - föregångare, lärare som "ligger i framkant" som det brukar heta. 
Tanken är att vi ska följa dessa personer under ett antal dagar i deras skolmiljö och göra dokumentära porträtt av dem och deras arbete, till inspiration för andra pedagoger i landet.  
Sändningstid blir torsdagkvällar i P1, men det kommer förstås också byggas upp en sajt på webben med kringmaterial där man kan lyssna på programmen i efterhand. Vi räknar också med att programmen får en given plats i lärarutbildningarna.  
Nu har jag fått tips om två av "dina" lärare som arbetar på Individuella programmet, nämligen NN och NN. Skulle vara tacksam om du kan ge mej lite information om dessa två lärare, på vilket sätt dom utmärker sig, något om deras arbetssätt, pedagogik och inställning till lärarjobbet?   
MVH

Jag är givetvis smickrad att min rektor tror att jag är någon som passar i det där programmet, men det tror jag faktiskt inte att jag gör! Jag får ont i magen bara jag tänker på det. Som tur är har den där snubben inte bestämt sig än, så jag behöver kanske inte oroa mig i förtid. Pust!

7 kommentarer:

  1. Men, hallå! Vilken ära! Kan du inte ta det som en 'kul' grej, o använda det som en chans att äntligen få det jobb nära hemmet som du velat ha?!! Men en sån här sak på CVn skulle du helt klart få välja vilket jobb som helst MED bra lön!...just sayin' ;D (and, who are you kidding, anyways...you'd be GREAT!)

    SvaraRadera
  2. Instämmer med föregående talare. se det som en kul grej som kanske leder vidare till nya spännande äventyr...

    SvaraRadera
  3. Nämen klart du ska vara med!!!!:)
    Jättekul..:)

    SvaraRadera
  4. Minns att du skrev om det innan, tycker det låter jättebra och sträck på dig för att du verkar som en mkt bra lärare!

    SvaraRadera
  5. Sträck på dig. Just do it! Grattis!!! JAG blir stolt över dig!!! Kram

    SvaraRadera
  6. Förstår att din ont i magen men jag måset ändå käna lite glädje - din rektor tror på dig! Och det är en skön känsla, så var det INTE på en skola jag jobbade.

    SvaraRadera