tisdag 22 mars 2011

18 jobbedagar kvar...

Jag vet inte varför jag är så himla trött just nu. Jag sover åtta timmar varje natt, det är ljust när jag går till tåget, det är rätt lugnt på jobbet.... Men ändå är jag helt slut och slumrar hellre till på tåget än läser, och då har jag ändå en väldigt bra bok just nu.


Idag när vi hade vår korta rast innan lunch gick vi ut, eleverna och kollega P och jag, och bara lapade sol, tog lite fula bilder med ena elevens kamera och njöt av att våren är här! Förutom lite kyliga vindar så kändes det som att vara tillbaka i utlandet igen. Den där lilla minisemestern kommer jag leva länge på!!!

Vad är det då som händer om 18 jobbedagar? Påsklov, så klart! Jag förstår inte hur det skulle fungera att bara ha fem veckors semester varje år! Jag skulle förmodligen bli helt tokig! Bäst jag fortsätter som lärare då... Mamma tipsade förresten om en annons igår, heltid, tillsvidare, i Lund. Håll tummarna för att jag är intressant, det hade varit såååå skönt att jobba i stan istället för att åka tåg varje dag (den eviga klagovisan, jag vet, sorry!)


Jan och David hade världens utsikt där uppe på sin takterass. Det finns så mycket skönhet i världen, och en av de saker som får mig att känna mig mest fri och lycklig är när jag står och tittar ut över en massa tak i solnedgången... Jag gillar att även om man inte har så mycket mark på marken i Amsterdam, så att säga, så har man ändå sina takterasser att vara på. Lyx. Frihet.

1 kommentar: