onsdag 16 mars 2011

Tema52: #7: Vällust

Finns det nåt bättre...?!


...än choklad, alltså? ;-)

12 kommentarer:

  1. Haha inga problem att ens jag som är rak som en fura skulle kunna tänka mig att s*ga k*k om de var av choklad :D

    SvaraRadera
  2. hahaha! too funny :D De ser ju nästan ut som en svampodling, samlade tillsammans så där!

    Kritik om bilden...kanske om du beskurit lite för att få bort lite mer av det ofokuserade i nedre kanten. Så skulle jag åxå önska lite mörkare partier i bilden...det känns för ljus, liksom. (alltså dra till lite mörker i 'lighting levels' i photoshop elements).

    Men, mycket kul bild...o helt klart vällust (för choklad om inget annat ;D)

    SvaraRadera
  3. Denna bild är ju vääääldigt beskuren kan jag tala om... jag är för blyg för att ställa mig och fotografera nära ;-D Men jag har fixat ljusheten som Tezzie föreslog, och också beskurit den mer i nederkant för att bli av med det oskarpa i förgrunden (som var ännu mer choklad, fast i andra former ;-))

    SvaraRadera
  4. Ja en sån där skulle man ju mer än gärna sätta tänderna i...

    SvaraRadera
  5. Jag tycker om den nya beskärningen. Jag hann se förra bilden, men blev avbruten just när jag skulle kommentera. Kul bild som blev ännu bättre nu. Jag hade nog försökt göra mig av med metallgrunkan som sticker upp i bakgrunden också, men eftersom bilden är väääldigt beskuren redan kanske det inte funkar. Väldigt passande till temat i vilket fall.

    SvaraRadera
  6. Ha-Ha! Ja, vad ska man säga - jag hade nog rodnat långt upp över öronen iallafall, om jag hade fått en sån där i present istället för en mer traditionell chokladpralin! :-D

    Så om du blev lite "okoncentrerad" vad det gäller förevigandet av denna ståndaktiga armé, så har du min fulla förståelse!!

    Har inte sett det första fotot du laddade upp, men det som finns här nu är väl inte något att direkt anmärka på. Eftersom det redan är hårt beskuret tycker jag inte att du ska skära ännu mer i det, utan istället försöka klona bort "metallgrunkan" som ju är lite småstörig i bakgrunden.

    Gillar förresten att några har ramlat!! Vällust är ingen barnlek!? ;-)

    SvaraRadera
  7. Hahaha, perfekt bild för temat! Är ju inte så mycket för sådana i verkliga livet men om de är av choklad hade jag kunnat tänka mig att tänka om ;) Japp, choklad är det bästa som finns!

    Har inte så mycket kritik på bilden att komma med (v2.0). Metallpinnen i bakgrunden ja och sedan skulle jag kunna tänka mig lite mer kontrast eventuellt...

    SvaraRadera
  8. *Asg* - klockren tolkning :)
    Kritik, ja den har väl redan framförts, kanske lite tätare beskärning på sidorna - för att få bort metall pinnen och det sin bara blir till ett mörkt parti nedre vänster hörn. Men som sagt - hahaha, vällust utan dess like!

    SvaraRadera
  9. Gigantiskt stort :-D
    MVG här. Mycket väl utfört uppdrag.

    SvaraRadera
  10. Hur har jag kunnat missa denna helt häftiga bild till Temat! Klockren men var i all världen har du hittat den?
    Bra att inte alla står i vakt, fast storleken har väl inte någon betydelse, här gjordes alla lika!

    Härligt ni ser ut att ha haft i Amsterdam.
    /MB

    SvaraRadera
  11. :-) fnissar till här också.
    Choklad mmm är såååå gott.

    SvaraRadera