torsdag 10 mars 2011

Not so extreme make over.

Igår fick jag så äntligen tummarna loss och målade det sista lagret på J1s "nya" sängbord. Ojoj vad jag önskar att jag tagit någon före-bild, mer än när vi just höll på att jobba med slipningen. Just då hade jag inte tid att ta kort med stora kameran - när man lämnar över slipmaskinen till en femåring får man vara med lite grand och skulle hon behöva hjälp vill man ju inte precis kasta kameran ifrån sig. Mobiltelefonen är en annan femma, den är mindre viktig i sammanhanget.


Men man ser i alla fall att det var furu och fult. Personligen tycker jag att furu och fult går hand i hand.... Vi slipade, vi tvättade av och vi åkte till färgbutiken och köpte färg som J1 valde helt själv. (Jo, visserligen hade hon valt en rosa nyans först som skulle matcha det lila, men oturligt nog hade de ingen bas att blanda rosa med just den dagen, så då blev det gult istället. Dock fortfarande hennes färgval!) Vi målade första lagret tillsammans när vi kom hem och sedan fick det torka ett par dagar innan jag målade ytterligare ett lager. Och igår då, äntligen, tog jag mig i kragen fast jag var så trött på kvällen, och målade sista lagret med gult på insidan. En ny knopp skruvade vi på också. Så istället för fula furuknoppen sitter det nu ett katthuvud i metall som jag inhandlade för fleeeera år sen på Lagerhaus (?). Det blev lite pricken över i.


Nu är det så att jag har minst fem andra möbler så här på rak arm, som jag har sagt att jag ska måla om, som har stått här i evigheter och väntat.... Men det var ju så tråkigt med allt förarbete!!!!! Det får bli senare... Till sommaren... Eller straxt därefter...

2 kommentarer:

  1. Skitsnyggt!!! Wow, bara :D Bra gjort...slipning o ytbehandling e de (mycket) mindre roliga moment i möbellagning :P, tycker jag iaf!

    SvaraRadera
  2. Riktigt snyggt och kanonbra färgval

    SvaraRadera