onsdag 2 mars 2011

Står inte ut!!

Jag står inte UT med att komma in på min egen blogg när jag har en stor bild på världens HUNK där mitt i allt! Jag kan inte koncentrera mig på något vettigt alls (som om det bara hängde på en bild....). Så nu är det nog bäst att jag skriver många långa inlägg så att bilden försvinner bort bland mina äldre poster. Hehe!


Det är onsdag och inget särskilt har hänt. Patrik bakade en G-R-Y-M-T god kaka som vi åkte till mamma och pappa med och som jag åt aaaaalldeles för mycket av. Som tur var tyckte alla att den var försvinnande god, för den försvann på ett nafs. Receptet finns här. Mager var den inte.


På jobbet idag undrade en av mina arabiska tjejer varför jag inte kunde låta håret växa. Det är ju så mycket finare med hår ner till rumpan, det har både hon och hennes syster. Inte för att någon någonsin får se det eftersom de har sjal, men ändå. Sedan undrade hon varför jag hade såna fula, gröna skor på mig idag. De passade ju inte alls ihop med mina kläder som gick i svart och grått. Jag bode färgmatcha som henne istället, allting var svart och vitt. Jag vet ingen som färgmatchar så mycket som arabiska tjejer, från topp till tå, skor, sjal och till och med nålarna i sjalen - allt är i samma nyanser! Det är verkligen hur kul som helst med elever från andra kulturer - dels vågar de säga sånt som ingen annan vågar, sen blir det så intressanta diskussioner emellanåt. Just nu är det riktigt kul att gå till jobbet, och det beror inte bara på att vi just har börjat igen efter lovet ;-)

1 kommentar: