fredag 7 januari 2011

Vattenplaneten

Min vän Tezzie (underliget att jag alltid skriver just så när jag nämner hennes blogg) har skrivit om hur man leker med bilder och skapar små egna planeter. Det såg så klurigt ut första gången jag såg det, men när jag läste tutorialen (kan man försvenska det ordet egentligen?) så insåg jag att det inte alls var så svårt, i alla fall inte själva stegen för att göra det. Att däremot få till en bra bild var lite svårare eftersom man behöver en bra utgångsbild. Hur som helst var det riktigt kul att försöka, och jag lyckades med en vattenplanet på mitt tredje försök, och en bergsplanet med... Inte på något sätt perfekta, men det var roligt, och övning ger färdighet, så det här vill jag verkligen försöka mig på fler gånger!



2 kommentarer:

  1. Wow!! Dom blev JÄTTEbra!! Fint jobbat, vännen...kunde inte alls hitta skarven på vattenplaneten <3 Visst e dom kul att göra?!

    SvaraRadera