lördag 22 januari 2011

Det här var ju intressant!

Det har alltid varit så att P och jag tycker att inredning är kul, men att gå därifrån till att faktiskt inhandla något har liksom inte alls varit vår grej. Jag känner att jag nog egentligen har basmöblerna, men småsaker, som gör ett hem hemtrevligt, det saknar jag. Så nu, när vi inte sparar varenda krona vi har för att resa bort nästa vinter, har jag bestämt mig för att faktiskt inte bara titta, utan också slå till när det är något jag gillar.


Idag åkte vi till Nova för att köpa present till J1s kompis som J1 ska på kalas hos i morgon. Egentligen vet jag att jag behöver både en sport-BH och ett par träningsskor, för att inte tala om att jag faktiskt behöver kläder! Men att köpa kläder med man och barn i släptåg får panikkänslorna att svalla innan jag ens börjat, så istället vandrade jag bort till Sia, som hade halva priset på allt i butiken förra gången vi var på Nova. Då hade jag sett ett stort ljusfat med ordinarie pris 595:-, men jag velade som vanligt och gick därifrån utan något alls. Jag hoppades på att kanske fatet kunde vara kvar idag, särskilt som det nu var 70% på allt i butiken! Trots att det var väldigt utplockat hittade jag fatet och slog till direkt. I julklapp hade jag dessutom fått ett presentkort av syrran på 300:- som gäller på alla butikerna på Nova, så det blev pengar över! Eller.... ja, det hade kunnat bli pengar över om jag inte sett en lampfot som var riktigt snygg.


Vi saknar verkligen lampor här hemma, och är det någonting jag verkligen inte vill köpa på IKEA så är det deras lampor. De är visserligen prisvänliga, men ack så tråkiga! Så när jag såg denna lampfot med den tidigare prislappen 995:- (!!!!!) (aldrig jag skulle betala det för en lampfot!) (vilket är anledningen till att det saknas lampor här hemma, som sagt...), slog jag till utan att rådfråga maken, som säkert hade sagt nej. Bildbevis på både ljusfat och lampfot får komma när ljus och lampskärm har kompletterat det hela.

Det verkligt intressanta var dock att när jag kom hem och insåg att jag faktiskt inte har så mycket några rena kläder, och skulle slänga dem jag har i tvätten, så märkte jag att trots att jag samlat ihop allt jag äger, inte ens får ihop en hel maskin...

1 kommentar: