söndag 9 januari 2011

Omstart!

Idag är det omstart. Jag har varit ganska bra på att skriva upp allt jag har ätit, precis som jag ska, men det betyder inte att jag har ätit som jag ska. Men om man skriver upp det så har man i alla fall inte fuskat, utan har koll på hur mycket man faktiskt har ätit. Fast. Det hjälper ju inte, så nu är det omstart som gäller. Det är inte lätt att komma ur frossar-tagen, och jag har inte ätit så bra idag heller, men det är i alla fall från och med idag det gäller. Jag hade alltså gått ner 20 kg mellan mars och november, och målet är att jag ska gå ner 10 kg mellan januari och juni. Det borde inte vara omöjligt, om jag bara skärper mig och inte ger upp. Jag vet ju att jag mår bättre, så det borde vara motivation nog, men så känns det inte just nu.

Vi har varit hos mamma och pappa idag och mamma har lärt mig sticka! Jag har kunnat det förut nångång, men inte lägga upp maskor själv eller byta färg, men det kan jag nu. Planen är att jag ska sticka en låååååång rak... ehm.. halsduk..? som jag ska klä in ett fult rör ute på balkongen med lagom till våren. Och när jag just nattade J2 (ja, det är tidigt, men det är tredje dagen på raken som han inte sover middag, han var helt slut!) låg jag och funderade på hur bra det kommer bli med stickning framför TV:n. Inte en hand ledig för småätande! Och sen, om några veckor eller så, så ska jag lära mig att virka mormorsrutor för jag ska göra ett överkast till vår säng. Varför satsa litet när man kan satsa stort?

Omstart också för i morgon smäller det. Ny termin. Nya tag.
Jag lämnar bloggeriet idag med en planet där alla prinsessor vill bo. När de är höga.

3 kommentarer:

  1. Det är bra med stickande!! Det finns massvis med härliga garner också som man kan få habegär efter... Halsdukar är perfekt, det blir inte mycket mer för mig heller, även om jag skulle vilja avancera :). Tänk bara på att hålla ett öga på stickningen emellanåt om du kollar på tv samtidigt, det är lätt att tappa en maska, och jag lovar, man blir heligt förbannad när man märker att något inte är som det ska och man har hunnit sticka fem varv till...
    Lycka till, det är en kul hobby - ser fram emot att se hur stolpen kommer att se ut!!

    SvaraRadera
  2. Ännu en kul planet! Den blev åxå skitbra! Tack för inspirationen...måste testa laga en av en byggnad ;D ...dock, en annan dag...nu e det sent o jag måste upp tidigt för andra praktikveckan :D

    SvaraRadera
  3. Vi kan förutom Tema52 hjälpa varandra jag skall ner 11 kg innan juni. Började vid nyår men igår föll jag dit och åt choklad, fast jag hoppas bara det var en engångs företeelse och jag är på det igen idag.
    Stickning jag borde kanske också ta upp det.
    /MB

    SvaraRadera