måndag 10 januari 2011

Bomull i huvet

Jepp, huvudet fullt med bomull efter första dagen på jobbet. Och då "fick" jag ändå sluta tidigare eftersom jag är obligatoriskt tvungen att jobba över på torsdag. Jag hade också fått en julklapp från skolan (alltså kommunen), men eftersom det var en stor kartong choklad  tog jag med den till klassrummet och tvingade på eleverna hela asken (de var faktiskt svårövertalade, imagine that!) Man fick också en månads provträning på Actic, som råkar vara det gym som ligger tre minuter härifrån hemmet. Kollega SB, som jag beklagat mig mycket över, gav bort sitt också, så det norpade jag till mig och nu kan syrran och jag träna crosstraining hur många gånger vi vill fram till den 27 januari. Fast nu är hon förkyld, och jag vill ju inte gå dit själv, för det är ju lite pinsamt att svimma av trötthet när man inte har någon som tar hand om en efteråt, och att sitta själv och basta är inte heller samma grej...

Glömde jag förresten tala om att jag fick ett badmintonrack av mamma och pappa i julklapp? Inget billigt från Statoil heller, så pressen är på att verkligen börja spela och använda det! På fredag är det dags, det har vi bestämt, för då är P ledig, så det ska inte vara några problem att spela en timme. Yeha, KUL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar